Heeft u een vraag voor de gemeente Rotterdam? Stap dan eens binnen bij de Wijkhub aan de Sint-Agathastraat in Liskwartier, Rotterdam-Noord. Op maandagen en woensdagen staan May en Mihri klaar om u te helpen of adviseren. Volgens hen verlaten mensen de Wijkhub bijna altijd blij.
May en Mihri werken bij 14 010, het telefoonnummer van de gemeente. Sommige mensen vinden het moeilijk om te bellen, daarom is het fijn dat zij persoonlijk kunnen langskomen. In de Wijkhubs in Rotterdam, waaronder de locatie aan de Sint-Agathastraat, zijn medewerkers van 14 010 aanwezig om vragen te beantwoorden.
De vragen die bewoners stellen in de Wijkhub kunnen uiteenlopen van grofvuil ophalen tot het regelen van huishoudelijke hulp. May geniet van de diversiteit aan vragen die zij krijgt en leert elke dag iets nieuws.
Om vragen te beantwoorden, maken de medewerkers van 14 010 gebruik van de digitale kennisbank RoWiki, een up-to-date encyclopedie met gemeentelijke informatie.
Soms weten bewoners niet waar te beginnen met hun hulpvraag. May en Mihri helpen hen op weg en wijzen op de verschillende mogelijkheden. De dankbaarheid van bewoners is voelbaar in de Wijkhub, waar mensen vaak opgelucht vertrekken.
De Wijkhub aan de Sint-Agathastraat is geopend op maandag, woensdag en donderdag, met een medewerker van 14 010 beschikbaar op maandag en woensdag. Ook in andere Wijkhubs in Rotterdam staan medewerkers paraat om vragen te beantwoorden. Voor meer informatie, bezoek rotterdam.nl/wijkhub.
Dit artikel is afkomstig uit Rotterdam Wijknieuws, de digitale nieuwsbrief van de gemeente Rotterdam. Blijf op de hoogte van wat er in uw buurt gebeurt door u aan te melden voor de nieuwsbrief.